مشاوره حقوقی رایگان 09190218124

مشاوره حقوقی رایگان 09190218124

a.saidnesuad@yahoo.com

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 138
بازدید دیروز : 338
بازدید هفته : 1535
بازدید ماه : 3248
بازدید کل : 100911
تعداد مطالب : 595
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



آيين‌نامه مالي و معاملات شرکت مادر تخصصي دارويي و تجهيزات پزشکي ابلاغ شد

د

ولت، هيئت وزيران بنا به پيشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و به استناد اصل يکصد و سي و هشتم قانون اساسي، آيين‌نامه مالي و معاملات شرکت مادر تخصصي دارويي و تجهيزات پزشکي را تصويب کرد با تصويب هيئت وزيران، آيين‌نامه مالي و معاملات شرکت مادر تخصصي دارويي و تجهيزات پزشکي ابلاغ شد.
هيئت وزيران بنا به پيشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي و به استناد اصل يکصد و سي و هشتم قانون اساسي، آيين‌نامه مالي و معاملات شرکت مادر تخصصي دارويي و تجهيزات پزشکي را تصويب کرد.

وظايف و تشکيلات امور مالي

ذيحساب از بين مستخدمان رسمي صلاحيت دار با حکم وزارت امور اقتصادي و دارايي و به منظور اعمال نظارت و تامين هماهنگي لازم در اجراي مقررات مالي و محاسباتي به اين سمت منصوب مي شود.

نظارت بر امور مالي و محاسباتي و نگاهداري و تهيه و تنظيم صورتهاي مالي شرکت مطابق قوانين و مقررات مربوط و صحت و سلامت آنها، نظارت بر حفظ اسناد، مدارک و دفاتر مالي، نگاهداري و تحويل و تحول وجوه و نقدينه ها و سپرده ها و اوراق بهادار از جمله وظايف ذيحساب تعيين شده است.

مراحل تهيه، تصويب و اجراي بودجه

بر اين اساس، بودجه شرکت در هر سال مالي در مهلت مقرر بر اساس اهداف و وظايف شرکت با رعايت دستورالعمل مربوط به تهيه و تنظيم بودجه سالانه، تهيه و تنظيم و پس از تاييد هيئت مديره براي تصويب به مجمع عمومي شرکت پيشنهاد و در صورت تصويب به منظور درج در لايحه بودجه کل کشور به معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور ارسال مي شود.

همچنين اصلاح بودجه شرکت با رعايت قوانين و مقررات مربوط امکان پذير است.

در مواردي که براي تقسيط بدهي اشخاص به شرکت و يا دادن مهلت به بدهکاران ياد شده و جريمه هاي نقدي ناشي از استنکاف و يا عدم پرداخت به موقع بدهي، به موجب مقررات خاص و يا مقررات عمومي تعيين تکليف نشده باشد، نحوه عمل طبق دستورالعملي است که توسط هيئت مديره شرکت تصويب و ابلاغ مي شود.

حساب هاي بانکي

شرکت مي تواند حسب نياز، با رعايت قوانين و مقررات مربوط براي افتتاح يا بستن حساب در هر يک از بانکهاي دولتي اقدام کند.

بر اين اساس، اسناد، اوراق مالي، قراردادها و اسناد تعهدآور بر اساس قوانين و مقررات مربوط با امضا مشترک مقامات مذکور در اساسنامه و ذيحساب شرکت يا مقام مجاز از طرف او معتبر خواهد بود.

اموال

اموال شرکت اعم از منقول و غير منقول متعلق به شرکت است و صورت آنها بايد در دفاتر اموال ثبت شود. مسئوليت حفظ و حراست اموال ياد شده با شرکت و نظارت و تمرکز بر آنها با ذيحساب شرکت است.

هر نوع فروش و نقل و انتقال اموال غير منقول با تصويب مجمع عمومي بر طبق مقررات قانوني مربوط امکان پذير است.

مناقصه و مزايده

روش و مراحل برگزاري مناقصات بر اساس قانون برگزاري مناقصات -مصوب 1383- و آيين نامه هاي اجراي آن انجام مي شود.

بر اين اساس، مزايده به روشهاي؛ در مورد معاملات کوچک به بيشترين بهاي ممکن به تشخيص و مسئوليت کارپرداز و يا مامور فروش، در مورد معاملات متوسط با حراج، در مورد معاملات بزرگ با انتشار آگهي مزايده انجام مي شود.

تعيين نوع مزايده در معاملات بزرگ(عمومي يا محدود)، تهيه اسناد مزايده، فراخوان مزايده، ارزيابي پيشنهادها(براي مزايده محدود) و تعيين برنده مزايده از جمله فرايند برگزاري مزايده است.

همچنين در مواردي که محدوديت برگزاري مزايده عمومي با ذکر ادله توسط واحد متقاضي گزارش و صرفه و صلاح شرکت در انجام معامله به صورت مزايده محدود بر اساس دستورالعمل مصوب هيئت مديره توسط مدير عامل تاييد شود، شرکت از طريق شبکه و ارسال دعوتنامه از اشخال صلاحيتدار براي اعلام آمادگي شرکت در مزايده دعوت مي کند و توان انجام تعهدات اشخاصي که براي شرکت در مزايده اعلام آمادگي کرده و اسناد مربوط را در مهلت مقرر تحويل داده اند، توسط کميسيون مزايده ارزيابي و فهرستي از اشخاص واجد حد نصاب را به ترتيب اولويت اشخاص ياد شده(فهرست کوتاه) براي ارسال دعوتنامه مزايده دعوت براي آنها تهيه مي کند.

بر اساس اين مصوبه، در شرايطي همچون موارد مندرج در اين آيين نامه، افشاء شدن مدارک و پيشنهادها، پايان مدت اعتبار پيشنهادها و عدم موافقت شرکت کنندگان با تمديد مدت اعتبار پيشنهاد، پايين بودن قيمتها به نحوي که توجيه اقتصادي فروش در مزايده منتفي شود، مزايده تجديد مي شود.

همچنين مزايده با شرايط مبلغ پيشنهادي برنده در مزايده کمتر از مبلغ تعيين شده باشد، حوادث غير مترقبه از قبيل جنگ، زلزله، سيل و نظاير آنها و تشخيص کميسيون مزايده مبني بر تباني بين مزايده گران لغو مي شود.

ساير مقررات

اشخاصي(حقيقي و حقوقي) که به تشخيص هيئت مديره و يا اعلام مراجع رسمي در ايفاي تعهدات خود تعلل ورزيده و يا کالا، خدمت يا حقوق موضوع معامله را به نحو مطلوب تهيه، تدارک، انجام و يا تحويل نکنند، ضمن اقدام قانوني براي استيفاي حقوق شرکت تا اطلاع ثانوي در فهرست سياه قرار مي گيرند و از شرکت در مناقصه ها، مزايده ها و معاملات شرکت محروم مي شوند.

همچنين در مورد طرحهاي تملک دارايي هاي سرمايه اي که محل تامين اعتبار آنها منابع عمومي است، شرکت بايد آيين نامه معاملات دولتي و نظام فني -اجرايي کشور و ساير مقررات مربوط را مراعات کند.

اين مصوبه از سوي محمدرضا رحيمي؛ معاون اول رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شده است.


نويسنده: علی اکبر سیدنژاد تاريخ: یک شنبه 1 ارديبهشت 1392برچسب:آيين‌نامه ,مالي ,و ,معاملات, شرکت مادر تخصصي دارويي ,و ,تجهيزات پزشکي, ابلاغ شد ,, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

علی اکبر سیدنژاد کارشناس ارشد حقوق 09190218124

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to lawyer9.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com